Frans av Asissis bønn!

"Herre gjør meg til redskap for din fred!
La meg bringe kjærlighet der hatet rår.
La meg bringe forlatelse der urett er begått.
La meg skape enighet der uenighet rår.
La meg bringe tro der tviler rår.
La meg bringe sannhet der villfarelse rår.
La meg bringe lys der mørket ruger.
La meg bringe glede der sorg og tyngsel rår!

La meg ikke søke så meget å bli trøstet som å trøste.
Ikke så meget å bli forstått som å forstå.
Ikke så meget å bli elsket som å elske!
For det er gjennom at man gir at man får.
Det er ved å glemme seg selv at man finner seg selv.
Det er ved å tilgi andre at man selv får tilgivelse!
Det er ved å dø at man oppstår til det evige liv!"

- Frans av Asissi's bønn

tirsdag 7. september 2010

Godt i gang på Gå Ut Senteret

Dette bildet er tatt i et tre utenfor Eidsvoll-bygningen. Anne-Gitte og jeg varmer opp før Mali-turen! 
Skolen ligger i Hurdal, vel plassert mellom et par trær (skog så langt øyet rekker). Vi er en klasse på 38 stk. med mange team som skal reise verden rundt! Jeg skal til Mali, med Anne-Gitte, Jonas og Eirik. 3 fantastiske mennesker! 

Så langt har vi:
- Badet mange ganger i Hurdalsjøen
- Spilt masse volleyball
- Dansa
- Hatt hus-møter/bibelgrupper
- Hatt team-samlinger
- Lagd andakter/morgensamlinger
- Lagd leke- og underholdningskvelder
- Tatt 1000'vis av bilder
- Lagd gode middager på huset (i helgene)
- Smakt på GUS' fantastiske mat, (verdens beste)
- Grilla på stranden
- Rampa på Hurdal Verk (Folkehøgskolen, NLM) som er "fiendene" våre
- Hatt noen vannkriger og drøye kvelder
- Fiksa husvask, klesvask og oppvask
- Opplevd at ALLE skuletimer er bra

Hvis du e i tvil:
GUS anbefales på det sterkeste!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar