Frans av Asissis bønn!

"Herre gjør meg til redskap for din fred!
La meg bringe kjærlighet der hatet rår.
La meg bringe forlatelse der urett er begått.
La meg skape enighet der uenighet rår.
La meg bringe tro der tviler rår.
La meg bringe sannhet der villfarelse rår.
La meg bringe lys der mørket ruger.
La meg bringe glede der sorg og tyngsel rår!

La meg ikke søke så meget å bli trøstet som å trøste.
Ikke så meget å bli forstått som å forstå.
Ikke så meget å bli elsket som å elske!
For det er gjennom at man gir at man får.
Det er ved å glemme seg selv at man finner seg selv.
Det er ved å tilgi andre at man selv får tilgivelse!
Det er ved å dø at man oppstår til det evige liv!"

- Frans av Asissi's bønn

onsdag 12. september 2012

Fotball...

"Mamma" sørget for at vi fikk oss en guidet tur på fotballstadion (11. september) dagen før vi skulle på vår første kamp.  Stor suksess, selv om jeg kunne klart meg uten, fotball er ikke en veldig stor lidenskap i mitt liv, heller motsatt. Jeg er noe imot hvordan lønningene er fordelt i verden... Dette er bilder fra hjemmebanen til Santos Futebol Clube, som jeg selvsagt heier på (har kjøpt både genser og t-shorte for anledningen!
Presserommet, i trenerstolen! 
Jeg liker at alle vegger var dekorerte med tanke på at Gud eksisterer, og at Jesus har gjort noe stort for oss. På alle vegger fant vi bilder og figurer. Her ser du den ene avdelingen i garderoben til hjemmelaget, Santos Futebol Clube!
Daniel, meg og "mamma"
Jeg elsket stemningen, at de spilte på trommer gjennom hele kampen som gjorde at jeg hadde lyst til å danse mer enn å se på fotball, bød ikke meg imot... Stemningen var god på grunn av menneskene, jeg fikk med meg kampen også, men jeg hadde ikke giddet å se den på tv! De har cheerleadere i Brasil, men opptredenen denne dagen var heller pinlig, desverre er menn fornøyd med det meste når det gjelder lettkledde og bevegende damer. Eller tar jeg feil?
Tomlene opp, i Santos-genser!
Santos vant! 2-0 på overtid! Det var noen veldig spennende minutter, som jeg har film av, men jeg har ingen planer om å legge ut filmopptak av fotball-ting på min blogg (basta-bom)!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar