Frans av Asissis bønn!

"Herre gjør meg til redskap for din fred!
La meg bringe kjærlighet der hatet rår.
La meg bringe forlatelse der urett er begått.
La meg skape enighet der uenighet rår.
La meg bringe tro der tviler rår.
La meg bringe sannhet der villfarelse rår.
La meg bringe lys der mørket ruger.
La meg bringe glede der sorg og tyngsel rår!

La meg ikke søke så meget å bli trøstet som å trøste.
Ikke så meget å bli forstått som å forstå.
Ikke så meget å bli elsket som å elske!
For det er gjennom at man gir at man får.
Det er ved å glemme seg selv at man finner seg selv.
Det er ved å tilgi andre at man selv får tilgivelse!
Det er ved å dø at man oppstår til det evige liv!"

- Frans av Asissi's bønn

mandag 14. november 2011

Hurdal - Barcelona - Bamako

 Sen høst på GUS, nå gleder jeg meg til DU kommer på besøk til Mali!
 Jentene mine! Har dere lært nok norsk til å forstå hva jeg skriver her? Esther, Rachel og Jennifer, de 3 jentene fra Australia som jeg har i klassen min dette året (jeg er deltidsstudent)...
Vi var 3 tøffinger, meg, Bruno og Junior, jentene OG Jonas bare så på. Høstbad på Hurdalsstranden!
Miss you Rachel! Has Jen given you any ghost-experiences jet?
Jenn, love, forstår du hva jeg skriver? Miss talking with you, smiley!
Esther, how's my room doing? I miss having my roomie next door in Mali, are you coming?
Jentene på hus 8, som jeg stortrives med, go'gjengen!
Eivind var på besøk en helg, på GUS, og jeg testa longboard, veldig gøy. Jeg fikk det faktisk til, selv om bildet kan tyde på det motsatte!
 Når vi ankom Barcelona hadde vi 10 timer på oss, og ett mål for øye: Strand. Vi tok buss til en liten bydel, rusla rundt og fant ut at det ikke var så lite..
 Smak av ekte mandariner, vi var innom en butikk som kun solgte frukt og grønnsaker, tok runden og siklet etter alt som var der, før vi kjøpte mandarinene.
 Siden vi aldri fant stranden... Endte vi opp på en lekeplass! Etter en stund med leking gikk vi tilbake til bussholdeplassen, vi hadde god tid. Dermed endte vi opp på en koslig restaurant, de kunne ikke engelsk. Det var gøy å ta fram den jalla spansken jeg kan fra 1. VGS på Lundeneset, blandet med fransk og engelsk, vi fikk alle god mat!
 Trafikken i Bamako kan gi en hver nevrotiske problemer. Ingen orden, men absolutt orden i rotet, om en har kjørt i trafikken en stund. Mali er kjent for alle mopedene sine, og ikke minst alle ulykkene...
 Når vi hjalp til på leirskolen var vi innom det flotte (og falleferdige) tivoliet. Her er et flott teambilde av jentene! Jeg tvang på dem skjørt (panj) som jeg hadde liggende fra i fjor, heldigvis trivdes de fort i dette antrekket!
 Om kveldene tok jeg dem med til Boss og gjengen, her fikk de testet ut språkkunnskapen sin, og tekokingsevnene, Torunn var førstemann ut!
 Her ser du elevene som var på leirskolen, på museumsbesøk. Jeg har visst sneket meg med på bildet...
 Hovedinngangen til gjestehuset og hovudkontoret for MPN. Både Ingunn og Lonhe har kameraet på plass!
 Små barn, store gleder. Gatelivet i Bamako kan minne om en hver lekeplass, litt mindre trafikk og styr i boliggatene!

"Gå med fred, og tjen Herren med glede"
Ha en velsigna dag videre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar