Frans av Asissis bønn!

"Herre gjør meg til redskap for din fred!
La meg bringe kjærlighet der hatet rår.
La meg bringe forlatelse der urett er begått.
La meg skape enighet der uenighet rår.
La meg bringe tro der tviler rår.
La meg bringe sannhet der villfarelse rår.
La meg bringe lys der mørket ruger.
La meg bringe glede der sorg og tyngsel rår!

La meg ikke søke så meget å bli trøstet som å trøste.
Ikke så meget å bli forstått som å forstå.
Ikke så meget å bli elsket som å elske!
For det er gjennom at man gir at man får.
Det er ved å glemme seg selv at man finner seg selv.
Det er ved å tilgi andre at man selv får tilgivelse!
Det er ved å dø at man oppstår til det evige liv!"

- Frans av Asissi's bønn

onsdag 9. mai 2012

Med solen kommer livet!

Bilder og glimt fra ting som har skjedd i livet mitt etter påskeferien...

Andre, meg og Linda, Bruno tar bildet. Vi tok en liten roadtrip til et fint utsiktspunkt i Hurdal. Jammen kan Hurdal by på mer en bare skog, av og til...
En helt vanlig dag, og en helt vanlig lunsj. Munnen min går til alle tider oppover!
Esther, meg og Jennifer! Man blir glad i dem!
Meg og Linda på en utsiktpost i Hurdal! Takk for besøket!
Du ser det nok ikke. Men dette er en blomst. SOM ligger oppå min nye Mac Book Air. Det er denne datamaskinen jeg bruker akkurat nå. Jippi!!! Bruno lagde en blomst til meg i timen, ut av servietten jeg aldri brukte. Dette er flere uker siden, men denne blomsten holder form enda!
Platon er en god turpartner og en opptur (for alle som liker hunder) for elevene på GUS.
Med solen ryker skoene...
Hvis du ikke ser det... Så har de Globale Disipplene tatt alt av kjøkken- og vaskeromsinvetar og plassert det på taket vårt. Dette foregikk når jeg og 6 andre var på kino/middag i Lillestrøm, 2 kjærestepar var på strand-piknikk og sistedame fra huset vårt såg på (men da hadde hun ikke mye hun skulle ha sagt)... Hevnen vår kommer, etterhvert. Heldigvis for meg og Carlos tok det bare 10 minutt å få ned alt, mens det angtagelig må ha tatt litt mer tid for dem å få opp mesterverket!
Og noen liker å ligge på bakken å ta snikbilder av passerende...
Bruno og meg, vi nyter grilling, sol og varme!
På lørdag var Karl Martin på dagsbesøk hos meg og Lonhe. Givende! Vi stakk på kebab´n og spiste, "alle to" unntatt Lonhe... Og hjemme på GUS lekte vi med longboard, spilte volleyball, spiste god middag og hadde filmkveld. Jeg tok også imot en utfordring jeg fikk, men dette finnes det heldigvis ikke bilder av...
I går, i dag og i morgen har vi undervisning sammen med de Globale Disiplene i mitt gamle klasserom. Siden jeg gjorde det fremste setet til min faste plass i fjor, var den fortsatt ledig. Jeg sitter ikke sånn i timen, dette er før skolen begynte.
Iphonen var død da vi grilla hos Hildegunn i Oslo på mandag. Om kvelden fikk jeg brukt litt tid med Linda, Sigbjørn, Mathias og Iver på Penthouse´n. Det var veldig koselig. Der fikk jeg lada telefonen, men glemte å ta bilder... Her er jeg på vei hjem fra Oslo, på toget, helt alene!
God stemning!
Massasje-bordet!
Grilling og feiring av bursdagsbarn har begynt! Sola skinner og alle er ute...
Bruno, meg og Lonhe på trappa til "Faith in Action"-huset!
Jeg og Lonhe var forsangere på misjonærkonferansen som var på GUS på søndag.

Fotografer: elever på GUS

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar