Frans av Asissis bønn!

"Herre gjør meg til redskap for din fred!
La meg bringe kjærlighet der hatet rår.
La meg bringe forlatelse der urett er begått.
La meg skape enighet der uenighet rår.
La meg bringe tro der tviler rår.
La meg bringe sannhet der villfarelse rår.
La meg bringe lys der mørket ruger.
La meg bringe glede der sorg og tyngsel rår!

La meg ikke søke så meget å bli trøstet som å trøste.
Ikke så meget å bli forstått som å forstå.
Ikke så meget å bli elsket som å elske!
For det er gjennom at man gir at man får.
Det er ved å glemme seg selv at man finner seg selv.
Det er ved å tilgi andre at man selv får tilgivelse!
Det er ved å dø at man oppstår til det evige liv!"

- Frans av Asissi's bønn

tirsdag 28. august 2012

Reisenerver...

Nå er det mindre enn et døgn til den store avreisen fra Tysvær kommune. Jeg og min venn Daniel skal fly fra Haugesund til Oslo (og vente der en halv dag), fra Oslo til Paris (den enorme flyplassen Charles De Gaulle) og så til slutt fra Paris til Sao Paulo i Brasil.

Daniel skal kun være i brasil i en måned, og for hans del er dette bare en spontan svipptur innom. Resten av året skal han loffe rundt med Jesus i Norge. Skulle du tilfeldigvis treffe på ham langs veien eller i din menighet, blir han glad om du slår av en prat.

Jeg skal være i Brasil i 6 måneder, ganske nøyaktig. Reiser 29. august, og ankommer Norge igjen 28. februar... Det blir spennende å feire jul uten familie for første gang i mitt liv!

Dette vil tiden fly avsted med i Brasil:
Til vanlig skal jeg være frivillig ansatt i ProViver, som er et dagsenter for barn. De har 5 avdelinger, som jeg ikke enda vet helt hva går ut på. Men senteret tilbyr et pusterom for barn, hvor jeg skal få lov til å være med på alt fra tannpuss, fotballkamper, å synge litt, til å klemme mange barn. Jeg skal skrive mer konkret om hvordan det er, og hva jeg gjør her, når jeg er komt i gang.
Allerede første helgen min i Brasil skal jeg være med på en familieleir med menigheten til Bruno, og folk jeg er i kontakt med fra den menigheten. Alt jeg vet er at det er basseng der, at det er folk i alle aldre, at det foregår i Brasil, at Jesus er med, at jeg har fått beskjed om å ha med meg bikini og at det er nødt til å bli en suksess!
Jeg har en ambisjon om å kjøpe/låne rulleskøyter mens jeg lever i Brasil, for jeg er ikke så glad i å sykle i byer. Jeg kommer til å bo noen minutter fra stranden, få en språklærer av ProViver, gå på alle dansekurs jeg kommer over og ellers få meg mange nye venner.
På nyttårsaften skal jeg til Rio for å feire med mange jeg kjenner, både Gå Ut Senter elever fra dette semesteret og folk jeg selv gikk med i fjor (norske og brasilske)!
I februar er det karneval i Rio De Janeiro, gjett om jeg skal dit...

Du er hjertelig velkommen på besøk til meg, jeg stiller med åpen leilighet, god mat, litt språk- og kulturkunnskaper, muligheter for omvisninger, stranda i nærheten og godt humør!

30. november til 9. desember tenker jeg å reise til Cuba på ferie, jeg må nemlig ut/inn av landet for å få nytt turistvisum, så da slår jeg to fluer i en smekk, og får oppleve Cuba dette året (JIPPI)! Dette har jeg laget et eget arrangement for på Facebook også, for hvem som helst kan komme å bli med. Dess flere vi blir, dess koseligere!


Her ser du verden. Jeg skal fra Europa til Sør Amerika.
Her ser du Sør Amerika. Jeg skal fra Norge til Brasil.
Jeg skal bo i Santos, som ligger i regionen Sao Paulo. Santos er en liten kyst-by, som ikke har for mange turister, noe jeg liker. Ser du Santos på kartet? Det gjør jeg. Hint: Det ligger i nærheten av Rio De Janeiro...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar